Kablowy Automatyczny System Ostrzegawczy
AWS ELBE 57®
z indukcyjnym czujnikiem szynowym.
AWS ELBE 57®
z indukcyjnym czujnikiem szynowym.
Automatyczny system ostrzegania AWS ELBE 57® uruchamiany automatycznie przez dwukierunkowy indukcyjny kontakt szynowy DSS.
Zastosowanie automatycznego systemu ostrzegania AWS ELBE 57® w konfiguracji uwzględniającej różne możliwości wjazdu/wyjazdu pociągu do obszaru, w którym prowadzone są roboty. System załączany jest poprzez indukcyjne dwukierunkowe kontakty szynowe.
Rozwiązanie zalecane dla robót charakteryzujących się dużym nakładem czasu pracy, oraz budów, w których do włączania systemu nie mogą być wykorzystani sygnaliści. Zaletą konfiguracji przedstawionej na rysunkach 1 i 2 jest wyeliminowanie czynnika ludzkiego, od którego zależy życie osób pracujących w strefie zagrożenia.
Załączanie systemu realizowane jest poprzez indukcyjne kontakty szynowe, których ilość uzależniona jest od ilości dróg wjazdu i wyjazdu. Sygnały sterujące pochodzące od kontaktów szynowych są podłączane do urządzenia sterującego. Urządzenie sterujące jest podłączane uniwersalnym przewodem do ostatniego urządzenia typu Slave.
Wyłączanie systemu realizowane jest za pośrednictwem indukcyjnego kontaktu szynowego, następuje na podstawie porównania ilości osi wagonów wjeżdżających i wyjeżdżających z obszaru robót. W przypadku ilości różnej system ostrzegania nie wyłącza się a operator uzyskuje informację o drugim pociągu, który znajduje się na torze czynnym w obszarze robót.
W przypadku prowadzenia prac na dużych odcinkach zalecana jest rozbudowa Automatycznego Systemu Ostrzegania AWS ELBE 57®. Układ w konfiguracji zawierającej dwie jednostki nadrzędne typu Master przedstawiono rysunku 2.
Rys. 1. Automatyczny System Ostrzegawczy AWS ELBE 57® zastosowany do pracy na małej budowie wykorzystujący jedną jednostkę sterującą typu Master
Rys. 2. Automatyczny System Ostrzegawczy AWS ELBE 57® zastosowany do pracy na dużej budowie wykorzystujący dwie jednostki sterujące typu Master