Zintegrowana Bariera Wygradzająca
Zintegrowana Bariera Wygradzająca ELBE 3/2.5 z Automatycznym Systemem Ostrzegawczym ELBE 57 jest urządzeniem zabezpieczającym osoby znajdujące się w strefie, w której prowadzone są roboty. Jest ona wyposażona w System Automatycznego Ostrzegania AWS, który uruchamiany i wyłączany jest poprzez indukcyjne kontakty szynowe DSS. W zależności od zapotrzebowania kontakty szynowe DSS mogą być podłączane przewodowo do ostatniego zainstalowanego urządzenia SLAVE lub bezprzewodowo. Transmisja bezprzewodowa realizowana jest pomiędzy urządzeniami DSS Control i urządzeniem nadrzędnym Master RF. Maksymalna odległość pomiędzy urządzeniami nie powinna przekraczać 5km.
Akustycznymi urządzeniami ostrzegawczymi w systemie są urządzenia Slave, natomiast w świetlne sygnały ostrzegawcze wyposażona jest poprzecznica bariery podłączana szeregowo z urządzeniami Slave.
Dzięki temu systemowi dopuszczalne są prędkości:
· pociągów osobowych do 250 km/h
· pociągów towarowych do 120 km/h
![](img/podglad/faelbe3aws_1.jpg)
Zintegrowana Bariera Wygradzająca ELBE 3/2.4 AWS sterowana radiowym sterownikiem czujnika szynowego - DSS Control.
![](img/podglad/faelbe3aws_2.jpg)
Połączenie przewodowe pomiędzy jednostką MASTER RF a SLAVE.
![](img/podglad/faelbe3aws_3.jpg)
Połączenie bariery świetlnej z urządzeniem SLAVE.
![](img/podglad/faelbe3aws_4.jpg)
DSS Control - radiowy sterownik czujnika szynowego.
![](img/podglad/faelbe3aws_5.jpg)
Połączenie przewodowe czujnika szynowego poprzez sterownik DSS Control (kablowy) z urządzeniem typu SLAVE